شستشوی نما-پیچ و رولپلاک نما
شستشوی نما-پیچ و رولپلاک نما

شستشوی نما-پیچ و رولپلاک نما

Www.ostovarnama.com

پیچ و رولپلاک سنگ نما،نماشویی،شستشوی نما

شیشه و انواع آن در ساختمان

شیشه ها در زندگی ما کاربرد های فراوانی دارد و در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا در ساخت وسایل تزیینی و یا ظروف آشپزخانه و حتی ظروف آزمایشگاه و … .

پیچ و رولپلاک سنگ نماhttp://namarappel.com

 

شیشه در ساختمان

 انواع شیشه در ساختمان

شیشه ها مصارف دیگری نیز دارد که عمده ترین آنها، درب و پنجره در کارهای ساختمانی می باشد. انواع شیشه ها در ساختمان متفاوت است. این شیشه ها مسطح بوده و در دو نوع ساده و مشجر مورد استفاده قرار می گیرند. اشکال این نوع شیشه ها به صورت شفاف، نیمه شفاف و رنگی، جاذب حرارت، ایمنی، دوجداره، سکوریت و … می باشد. با انتخاب شیشه مناسب و شناخت صحیح از نور، می توانیم تاثیر قابل توجهی بر فضا و نمای ساختمان خود داشته باشیم. البته باید موارد سرمایشی و گرمایشی را نیز در نظر داشته باشیم.

شناخت صحیح نور

نور خورشید از سه طیف اصلی تشکیل می شود:

ماوراء بنفش

تابش بلند مدت این پرتو نور خورشید باعث می شود رنگ اجسام از جمله پرده، فرش و … تغییر کند. برای جلوگیری از تابش طیف ماوراء بنفش باید ضریب عبور اشعه ماوراء بنفش از شیشه را در نظر بگیریم.

نور مرئی

 طیف نور مرئی

برای دیدن اجسام توسط چشم به نور مرئی نیاز است البته اگر این نور کنترل شده باشد. به میزان تابش نور خورشید، روشنایی می گویند. برای اینکه بتوانیم میزان روشنایی را کنترل کنیم و حداکثر و حداقل میزان روشنایی را تنظیم کنیم، باید به ضریب عبور نور مرئی از شیشه و ضریب بازتاب نور مرئی موردتوجه قرار دهیم.

مادون قرمز

طیف نور مادون قرمز

حرارتی که از نور خورشید احساس می کنیم مربوط به طیف مادون قرمز می باشد. در مناطق گرمسیری، تابش این طیف به داخل ساختمان باعث افزایش دما می شود. استفاده از سیستم های خنک کننده نیز افزایش می یابد. از طرفی نیز مصرف انرژی بالا می رود. با انتخاب شیشه مناسب می توانیم میزان نور و انرژی ورودی و خروجی را کنترل کنیم.

انواع شیشه:

شیشه رنگی

شیشه رنگی در ساختمان شیشه رنگی در ساختمان

 

شیشه های رنگی با اضافه و کم کردن بعضی مواد شیمیایی در مواد اولیه تهیه شیشه، به دست می آیند. به روشی دیگر شیشه سفید را در شیشه مذاب رنگی فـرو می کنند تا دو طرف آن رنگی شود. بیشتر شیشه های رنگی در ویترین مغازه ها، نمایشگاه ها، آزمایشگاه ها، ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی با طراحی خاص به کار می روند. این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی بخش اعظمی از نور را جذب و بخش کمتری را از خود عبور می دهند .

شیشه ضد آتش (پیرکس)

شیشه ضد آتش یا پیرکس

 

شیشه های پیرکس یا ضد آتش در مقابل حرارت، مقاومت زیادی دارند. معمولا از آن ها برای ظروف آزمایشگاه و آشپزخانه و یا در جلوی بخاری های دیواری و اجاق ها استفاده می کنند.

 

شست و شوی نما و پنجره های ساختمان ها و مجتمع ها

شست و شوی نما و پنجره های ساختمان ها و مجتمع ها

شیشه های زیبایی خاصی به ساختمان ها و مجتمع ها می دهند. این زیبایی زمانی دو چندان خواهد شد که شیشه ها کمترین آلودگی را داشته باشند. با این وجود، شیشه ها بسته به محل قرارگیرشان چه در شهر های بزرگ و چه در شهر های کوچک در معرض آلودگی و گرد و غبار و خاک  هستند و در یک بازه ی زمانی نیاز به شست و شو و تمیزکاری دارند. گروه نماراپل آماده است با استفاده تکنیک راپل و به وسیله ی طناب، نمای شیشه ای ساختمان و مجتمع شما را شست شو نمایید. بدون اینکه شما نیاز به نصب داربست داشته باشید و یامتحمل  مشکل مالی نصب داربست شوید. با استفاده از تکنیک راپل و به وسیله ی افراد مجرب  نماراپل در این رشته زیبایی را به نمای شیشه ای و ساختمان خود برگردانید.

گروه نماراپل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.